INNOWACJA PEDAGOGICZNA
„Eksperymentowanie po niemiecku i z niemieckim”
Nazwa innowacji: | „Eksperymentowanie po niemiecku i z niemieckim” |
Termin realizacji innowacji: | Rok szkolny 2019/2020 |
Nauczyciele realizujący innowację w klasie 3 | Aneta Mróz – nauczyciel języka niemieckiego i angielskiego |
Uczestnicy innowacji: | Uczniowie klasy 3a SSP |
Zakres i założenia innowacji:
Innowacja pedagogiczna skierowana jest do uczniów klasy 3SSP.
W klasach 3 SSP zaplanowano zapoznanie uczniów z metoda CLIL. Raz a trymestrze planowane jest wykonywanie eksperymentów – zajęcia w formie bloku.
CELE INNOWACJI:
- Promowanie języka niemieckiego
- Motywowanie do nauki języka niemieckiego
- Możliwość intelektualnego rozwoju
- Pobudzenie aktywności
- Rozwijanie umiejętności twórczego myślenia
- Praca metodą CLIL
- Rozwijanie w uczniach poczucia własnej wartości i wiary we własne możliwości językowe.
CELE SZCZEGÓŁOWE INNOWACJI
UCZEŃ:
- Posługuje się podstawowym zasobem środków językowych
- Rozumie proste kilkuzdaniowe wypowiedzi ze słuchu
- Rozumie proste kilkuzdaniowe wypowiedzi pisemne
- Tworzy kilkuzdaniowe wypowiedzi ustne oraz pisemne
- Potrafi opisać fazy eksperymentów
- Prowadzi dzienniczek małego naukowca (Ausweis; des jungen Forschers, der jungen Forscherin)
- Umie pracować, jak naukowiec
- Zna zasady przeprowadzania eksperymentów
- Dokonuje samooceny
- Współdziała w grupie
- Odkrywa swoje indywidualne zdolności i predyspozycje do nauki języka poprzez udział w różnorodnych formach eksperymentów
Program dla klasy 3SSP „Eksperymentowanie po niemiecku i z niemieckim” na rok szkolny 2019/2020.
- MATERIALEN – Eigenschaften von Materialen. Własciwości materiałów.
- MATERIALEN – Wasserdicht oder nicht Wasserdicht? Przemakalne czy nieprzemakalne?
- WASSER – Schwimmen oder sinken? Pływa czy zatonie?
- WASSER – Warum schwimmen Schiffe? Dlaczego statki pływają?
METODY:
- Słowna: rozmowa, wyjasnienie
- Poszukująca:samodzielne doświadczenia, zadania otwarte
- Oglądowa:pokaz doświadczenia
- Praktycznego działania
Eksperymenty dotyczące tematu „Materiały“ (4 godziny lekcyjne)
Po eksperymentowaniu z materiałami uczeń:
- zna właściwości materiałów
- zna fachowe słownictwo (np. wasserdicht, nicht wasserdicht)
- zna nazwy wybranych materiałów oraz rodzaje materiałów
- potrafi zbudować proste zdania
- potrafi prowadzić dokumentacje oraz przeprowadzać doświadczenia
- potrafi dowieść poprzez własne działanie prawdziwość lub fałsz postawionego pytania badawczego
Eksperymenty dotyczące tematu „Woda” (4 godziny lekcyjne)
- Po eksperymentowaniu z wodą uczeń:
- odkrywa właściwości wody
- wymienia i nazywa przedmioty, które pływają, i te które toną
- zna słowa ”pływać”, „tonąć”
- potrafi wyjaśnić, dlaczego jedne przedmioty utrzymają się na wodzie, a inne toną
- wiedzą, ze wielkość przedmiotu nie ma wpływu na to , czy utonie on czy pływa tylko materiał, z którego dany przedmiot jest wykonany
- potrafi zbudować proste zdanie
- potrafi prowadzić dokumentacje oraz przeprowadzać doświadczenia
- potrafi dowieść poprzez własne działanie prawdziwość lub fałsz postawionego pytania badawczego
Aneta Mróz
Eksperymenty z modułu Woda „Dlaczego statki pływają ?”
3a eksperyment „schwimmen oder sinken?”
Rok szkolny 2021/2022.
EKSPERYMENT “Schwimmen oder sinken?” dotyczący modułu “Woda