Hybrydowe Nauczanie

ORGANIZACJA ZAJĘĆ W SYSTEMIE HYBRYDOWYM

OD DNIA 17 MAJA 2021 R. DO 30 MAJA 2021 R.

 

Podstawa prawna – Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia  29 kwietnia 2021 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID – 19

 

  1. Od 17 maja 2021 r. do 30 maja 2021 r. zajęcia prowadzone są w następujący sposób:
  2. klasy 1-3 szkoły podstawowej – nauczanie stacjonarne, zgodnie z wrześniowym planem;
  3. klasy 4- 8:
  4. nie więcej niż 50 % uczniów w systemie stacjonarnym, na terenie szkoły;
  5. nie więcej niż 50 % uczniów z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość – nauczanie zdalne.
  6. uczniowie kl. 4-8, którzy z uwagi na rodzaj niepełnosprawności nie mogą realizować zajęć zdalnych w domu, realizują zajęcia zdalne na terenie szkoły.
  7. Organizacja nauczania:
  8. hybryda w dniach od 17.05.2021 do 19.05.2021 – trzy dni

od 17 maja 2021 do 19 maja 2021 – poniedziałek, wtorek, środa

 

NAUKA STACJONARNA

OD 17. 05. 2021 DO 19.05.2021

Poniedziałek

Wtorek

środa

 

 

NAUKA ZDALNA

OD 17.05.2021 DO 19.05.2021

Poniedziałek

Wtorek

środa

KLASA LICZBA

UCZNIÓW

SALA

 

strefa

bezpieczeństwa

KLASA LICZBA UCZNIÓW
4B – 6C

Montessori

7 14

 

2 4A 19
13 6A 13
5A 19 19 3 6B 18
7A 21 12 2 7B 11
8B

 

18 16 3 8A 17
ŁĄCZNIE 78

 

50%

 

 

 

 

 

  ŁĄCZNIE 78

 

50%

 

 

  1. hybryda w dniach od 20.05.2021 do 24.05.2021 – trzy dni

od 20 maja 2021 do 24 maja 2021 r. – czwartek, piątek, poniedziałek

 

NAUKA STACJONARNA

OD 20. 05. 2021 DO 24 .05.2021

Czwartek

Piątek

poniedziałek

 

 

NAUKA ZDALNA

OD 20. 05.2021 DO 24.05.2021

Czwartek

Piątek

poniedziałek

KLASA LICZBA

UCZNIÓW

SALA

 

strefa

bezpieczeństwa

KLASA LICZBA UCZNIÓW
4A 19 14 2 4B 7
6A 13 19 3 6C 13
6B 18 12 2 5A 19
7B 11 10 2 7A 21
8A

 

17 16 3 8B 18
ŁĄCZNIE 78

 

50%

 

 

 

 

 

  ŁĄCZNIE 78

 

50%

 

  1. hybryda w dniu 28.05.2021 – jeden dzień

28.05.2021  – piątek:

 

NAUKA STACJONARNA

28.05.2021 – piątek

 

 

NAUKA ZDALNA

28.05.2021 – piątek

KLASA LICZBA UCZNIÓW SALA

 

strefa

bezpieczeństwa

KLASA LICZBA UCZNIÓW
4B- 6C 7 14 2 4A 19
13 6A 13
5A 19 19 3 6B 18
7A 21 12 2 7B 11
8B

 

18 16 3 8A 17
ŁĄCZNIE 78

 

50%

 

 

 

 

  ŁĄCZNIE 78

 

50%

 

  1. Dni wolne od zajęć dydaktyczno-wychowawczych:

od 25 maja 2021 do 27 maja 2021 – egzaminy klas ósmych

wtorek, środa, czwartek

Dni wolne od zajęć dydaktyczno – wychowawczych  – podstawa prawna –  § 5 pkt. 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej  z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. poz. 1603 oraz z 2019 r. poz. 318 i 1093)

Egzamin ósmoklasisty jest przeprowadzany w maju:

  • język polski – 25 maja 2021 r. (wtorek) – godz. 9:00.
  • matematyka – 26 maja 2021 r. (środa) – godz. 9:00.
  • język obcy nowożytny – 27 maja 2021 r. (czwartek) – godz. 9:00.

 

  1. sale lekcyjne dla nauczycieli do edukacji zdalnej – przydział wg ustalonego planu

sala nr 7

sala nr 11

sala nr 15

sala nr 17

sala nr 18

III. Harmonogram wyjść na stołówkę:

 

Harmonogram wejść na stołówkę szkolną

17.05.21 / poniedziałek/ i 19.05.21 /środa/

 Przerwa obiadowa
12.45-13.00 4B-6C
13.05-13.40 1A, 1B, 1-3M
13.45-14.00 5A,7A
14.05-14.40 2A,3A,3B
14.45- 15.00 8B

 

 

18.05.2021 /wtorek/

Przerwa obiadowa
12.45-13.00 4B-6C, 5A
13.05-13.30  1B, 3B, 1-3M
13.45-14.00 7A, 8B,
14.45- 15.00 1A, 2A, 3A

 

Harmonogram wejść na stołówkę szkolną

20.05.2021 /czwartek/, 24.05.2021 /poniedziałek/

 Przerwa obiadowa
12.45-13.00 4A, 6A
13.05-13.40 1A, 1B, 1-3M
13.45-14.00 6B, 7B, 8A
14.05-14.40 2A,3A,3B
14.45- 15.00

 

Harmonogram wejść na stołówkę szkolną

21.05.2021 /piątek/

Przerwa obiadowa

 

12.45-13.00 6B
13.05-13.40 1A,1B, 1-3M
13.45-14.00  7B, 8A
14.05-14.40 2A,3A,3B
14.45- 15.00 4A,6A

 

 

 

Harmonogram wejść na stołówkę szkolną

28.05.2021 /piątek/

Przerwa obiadowa

 

12.45-13.00 4B-6C, 5A
13.05-13.40 1A,1B, 1-3M
13.45-14.00  7A, 8B
14.05-14.40 2A,3A,3B

 

 

III. ZASADY BIEZPIECZEŃSTWA:

Ogólne zasady:

Dystans –      minimalna odległość pomiędzy osobami: 1,5 metra.
Dezynfekcja –      przed i po zajęciach mycie powierzchni detergentem lub dezynfekcja środkiem dezynfekującym.
Higiena –      częste mycie rąk (lub dezynfekcja rąk), ochrona podczas kichania i kaszlu, unikanie dotykania oczu, nosa i ust.
Maseczka –      w przestrzeniach wspólnych, gdy nie można zachować dystansu pomiędzy grupami.
Wietrzenie –      przed, po i w trakcie zajęć oraz przerw, a także  w dni wolne od zajęć.

 

  1. Do szkoły może uczęszczać uczeń bez objawów infekcji lub choroby zakaźnej oraz gdy domownicy nie przebywają w izolacji w warunkach domowych.
  2. Rekomenduje się ograniczenie korzystania z transportu publicznego, na rzecz pojazdów prywatnych lub przemieszczania się pieszo oraz środkami indywidualnymi z zachowaniem zasad bezpieczeństwa (rower, hulajnoga).
  3. Uczniowie mogą być przyprowadzani do szkoły i z niej odbierani przez opiekunów bez objawów infekcji lub choroby zakaźnej lub niezamieszkujących z osobą przebywającą w izolacji w warunkach domowych. W drodze do i ze szkoły opiekunowie z dziećmi oraz uczniowie przestrzegają aktualnych przepisów prawa dotyczących zachowania w przestrzeni publicznej, m.in. stosowanie maseczek (rekomendowane maseczki chirurgiczne).
  4. Przy wejściu do budynku szkoły umieszczono informację o obowiązku dezynfekowania rąk oraz instrukcję użycia środka dezynfekującego. Wszystkim wchodzącym do budynku szkoły umożliwiono skorzystanie z płynu do dezynfekcji rąk.
  5. Opiekunowie odprowadzający dzieci mogą wchodzić do przestrzeni wspólnej szkoły, zachowując zasady:
  6. 1 opiekun z dzieckiem/dziećmi,
  7. dystansu od kolejnego opiekuna z dzieckiem/dziećmi min. 1,5 m,
  8. dystansu od pracowników szkoły min. 1,5 m,
  9. opiekunowie powinni przestrzegać obowiązujących przepisów prawa związanych z bezpieczeństwem zdrowotnym obywateli (m.in. stosować środki ochronne: maseczki – rekomendowane maseczki chirurgiczne, rękawiczki jednorazowe lub dezynfekcja rąk).
  10. Rodzice dziecka mają obowiązek zaopatrzyć dziecko w maseczki do zastosowania w przestrzeni wspólnej szkoły oraz w przestrzeni publicznej – zgodnie z aktualnymi przepisami prawa.
  11. Należy ograniczyć przebywanie w szkole osób z zewnątrz do niezbędnego minimum (tylko osoby bez objawów infekcji lub choroby zakaźnej). Zobowiązane są do stosowania środków ochronnych (maseczki, rękawiczki jednorazowe lub dezynfekcja rąk), zachowania dystansu od innych osób min. 1,5 m oraz przebywania w wyznaczonych obszarach szkoły.
  12. Należy zapewnić sposoby szybkiej, skutecznej komunikacji z opiekunami ucznia. Rekomendowany jest kontakt z wykorzystaniem technik komunikacji na odległość.
  13. Szkoła wyposażona jest w termometry bezdotykowe.
  14. Jeżeli pracownik szkoły zaobserwuje u ucznia objawy mogące wskazywać na infekcję dróg oddechowych (w szczególności temperatura powyżej 38°C, kaszel, duszności) należy odizolować ucznia w tzw. IZOLATCE.
  15. Każda klasa ma ustalony indywidualny harmonogram/plan dnia, który uwzględnia,  in.:
  • godziny przychodzenia i wychodzenia ze szkoły,
  • korzystanie z przerw (nie rzadziej niż co 45 min),
  • korzystanie ze stołówki szkolnej,
  • zajęcia na podwórku.
  1. Jedna grupa klasa przebywa w wyznaczonej i stałej sali.
  2. Uczniowie przemieszczają się podczas przerw tylko w wyznaczonych strefach bezpieczeństwa.
  3. Bezwzględnie obowiązują ogólne zasady higieny: częste mycie rąk (po przyjściu do szkoły należy bezzwłocznie umyć ręce), ochrona podczas kichania i kaszlu oraz unikanie dotykania oczu, nosa i ust.
  4. Sprzęty sportowe i programowe należy dokładnie czyścić oraz dezynfekować lub korzystać z przyborów jednorazowych. Przedmioty i sprzęty znajdujące się w sali, których nie można skutecznie umyć, uprać lub dezynfekować, należy usunąć lub uniemożliwić do nich dostęp.
  5. Uczeń posiada własne przybory i podręczniki, które w czasie zajęć mogą znajdować się na stoliku szkolnym ucznia, w tornistrze lub we własnej szafce, jeżeli szkoła posiada szafki. Uczniowie nie mogą wymieniać się przyborami szkolnymi między sobą. Przybory i podręczniki można zostawiać w szkole, kiedy uczeń wraca do domu.
  6. Infrastruktura szkoły i sprzęt sportowy muszą być regularnie czyszczone z użyciem detergentu lub innych środków dezynfekujących. W sali gimnastycznej podłoga powinna zostać umyta detergentem lub zdezynfekowana po każdym dniu zajęć, a używany sprzęt sportowy – po każdym jego użyciu przez daną klasę.
  7. Należy wietrzyć sale, części wspólne (korytarze) co najmniej raz na godzinę, w czasie zajęć i podczas przerwy, a także w dni wolne od zajęć.
  8. Zaleca się korzystanie przez uczniów z boiska szkolnego oraz pobytu na świeżym powietrzu na terenie szkoły.
  9. Rekomenduje się organizację wyjść w miejsca otwarte, np. park, las, tereny zielone, z zachowaniem dystansu oraz zasad obowiązujących w przestrzeni publicznej. Należy unikać wyjść grupowych i wycieczek do zamkniętych przestrzeni z infrastrukturą, która uniemożliwia zachowanie dystansu społecznego.
  10. Podczas realizacji zajęć, w tym zajęć wychowania fizycznego i sportowych, w których nie można zachować dystansu, należy zrezygnować z ćwiczeń i gier kontaktowych.
  11. Uczeń nie powinien zabierać ze sobą do szkoły niepotrzebnych przedmiotów. Ograniczenie to nie dotyczy dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w szczególności z niepełnosprawnościami. W takich przypadkach należy dopilnować, aby dzieci nie udostępniały swoich zabawek innym, natomiast opiekunowie dziecka powinni zadbać o regularne czyszczenie (pranie lub dezynfekcję) zabawki, rzeczy.
  12. Podczas ustalania bezpiecznych zasad korzystania z szatni, należy udostępnić uczniom co drugi boks ,przystosować inne pomieszczenia na szatnię lub wprowadzić różne godziny przychodzenia uczniów do szkoły zgodnie z harmonogramem/planem dnia (lub tygodnia), aby uniknąć kontaktu dzieci z różnych klas.
  13. Zajęcia świetlicowe odbywają się w klasach, do których przypisani są uczniowie, zgodnie z planem opracowanym obowiązującym od 01 września 2020 r.
  14. Wszystkie zajęcia pozalekcyjne organizowane są w godzinach pracy świetlicy. Przed rozpoczęciem i po zakończeniu tych zajęć obowiązkowe jest mycie i dezynfekcja powierzchni dotykanych oraz dokładne wietrzenie sal.
  15. Personel kuchenny i pracownicy administracji oraz obsługi sprzątającej powinni ograniczyć do minimum kontakty z uczniami oraz nauczycielami. W przestrzeni wspólnej rekomenduje się stosowanie maseczki (chirurgicznej).
  16. Ustalono i upowszechniono zasady korzystania z biblioteki szkolnej oraz godziny jej pracy, uwzględniając konieczny okres 2 dni kwarantanny dla książek i innych materiałów przechowywanych w bibliotekach.

 

Higiena, czyszczenie i dezynfekcja pomieszczeń i powierzchni

  1. Przy wejściu głównym do szkoły umieszczono numery telefonów do właściwej miejscowo powiatowej stacji sanitarno-epidemiologicznej, oddziału zakaźnego szpitala i służb medycznych.
  2. Należy dopilnować, aby wszystkie osoby trzecie, w tym rodzice uczniów, wchodzące do szkoły dezynfekowały dłonie lub zakładały rękawiczki ochronne, miały zakryte usta i nos maseczką oraz nie przekraczały obowiązujących stref przebywania. Należy zapewnić regularne napełnianie dozowników z płynem do dezynfekcji.
  3. Należy regularnie myć ręce wodą z mydłem oraz dopilnować, aby robili to uczniowie, szczególnie po przyjściu do szkoły, przed jedzeniem, po powrocie ze świeżego powietrza i po skorzystaniu z toalety. Należy zapewnić regularne napełnianie dozowników z mydłem.
  4. Monitorowane są codzienne prace porządkowe, ze szczególnym uwzględnieniem utrzymywania w czystości sal zajęć, pomieszczeń sanitarnohigienicznych, ciągów komunikacyjnych, dezynfekcji powierzchni dotykowych– poręczy, klamek i powierzchni płaskich, w tym blatów w salach i w pomieszczeniach spożywania posiłków, klawiatur, włączników.
  5. Monitorowane jest codzienne wietrzenie sal i korytarzy, ze szczególnym uwzględnieniem zapewnienia bezpieczeństwa uczniom w czasie, gdy okna są otwarte.
  6. Przeprowadzając dezynfekcję, ściśle przestrzegane są zalecenia producenta znajdujących się na opakowaniu środka do dezynfekcji. Ważne jest ścisłe przestrzeganie czasu niezbędnego do wywietrzenia dezynfekowanych pomieszczeń i przedmiotów, tak aby uczniowie nie byli narażeni na wdychanie oparów środków służących do dezynfekcji.
  7. Sale lekcyjne należy wietrzyć, nie rzadziej, niż co godzinę w trakcie przebywania dzieci w sali lekcyjnej, w tym również przed rozpoczęciem zajęć przez dzieci.
  8. Jeżeli z pomieszczeń szkoły korzysta podmiot zewnętrzny, należy zobowiązać go do przeprowadzenia dezynfekcji pomieszczeń i użytych przyrządów oraz sprzętów należących do szkoły, jak również ich wietrzenia.

 

Gastronomia

  1. Przy organizacji żywienia w szkole (stołówka szkolna, kuchnia, jadalnia i inne pomieszczenia przeznaczone na spożycie ciepłych posiłków), obok warunków higienicznych wymaganych przepisami prawa odnoszącymi się do funkcjonowania żywienia zbiorowego, dodatkowo należy wprowadzić zasady szczególnej ostrożności dotyczące zabezpieczenia pracowników. Powinna być zachowana odpowiednia odległość stanowisk pracy wynosząca min. 1,5 m, a jeśli to niemożliwe – zapewnienie środków ochrony osobistej. Szczególną uwagę należy zwrócić na utrzymanie wysokiej higieny stanowisk pracy, opakowań produktów, sprzętu kuchennego, naczyń stołowych oraz sztućców, a także higieny osobistej. W przypadku konieczności kontaktu z uczniami i innymi pracownikami szkoły należy stosować maseczkę (rekomendowane maseczki chirurgiczne).
  2. Osobom pracującym w kuchni i na stołówce zaleca się często i dokładnie myć ręce wodą z mydłem, albo dezynfekować osuszone dłonie środkiem na bazie alkoholu (min. 60%).
  3. Korzystanie z posiłków powinno odbywać się w miejscach do tego przeznaczonych zapewniających prawidłowe warunki sanitarno-higieniczne, zgodnie z zaleceniami w czasie epidemii. Spożywanie posiłków powinno odbywać się w tych samych grupach i z zachowaniem dystansu. Odległość między stolikami powinna wynosić co najmniej 1,5 m, chyba, że między stolikami znajduje się przegroda o wysokości co najmniej 1 m, licząc od powierzchni stolika. Przy zmianowym wydawaniu posiłków konieczne jest czyszczenie blatów stołów i poręczy krzeseł po każdej grupie.
  4. W przypadku braku innych możliwości organizacyjnych dopuszcza się spożywanie posiłków przez dzieci w salach lekcyjnych z zachowaniem zasad bezpiecznego i higienicznego spożycia posiłku.
  5. Dzieci mogą spożywać posiłki i napoje przyniesione z domu. Posiłki mogą być przynoszone w pojemnikach prywatnych i w nich spożywane.
  6. Nie należy organizować poczęstunków oraz wspólnej degustacji potraw.
  7. Wielorazowe naczynia i sztućce należy myć w zmywarce z dodatkiem detergentu, w temperaturze min. 60°C lub je wyparzać. Jeżeli szkoła nie posiada zmywarki, wielorazowe naczynia i sztućce należy umyć w gorącej wodzie z dodatkiem detergentu i wyparzyć. Jeżeli żywność zapewniona jest przez firmę zewnętrzną, a szkoła nie posiada zastawy stołowej wielorazowej, należy stosować jednorazowe naczynia i sztućce.
  8. Należy usunąć dodatki (np. cukier, jednorazowe sztućce, wazoniki, serwetki) z obszaru sali jadalnej. Mogą być one wydawanie tylko bezpośrednio przez obsługę. W stołówce należy zrezygnować z samoobsługi i dozowników do samodzielnego nalewania napojów. Dania i produkty muszą być podawane przez osobę do tego wyznaczoną/ obsługę stołówki.
  9. Szczególną uwagę należy zwrócić na utrzymanie wysokiej higieny mycia i dezynfekcji stanowisk pracy, opakowań produktów, sprzętu kuchennego, naczyń stołowych oraz sztućców.

 

Wchodzi w życie z dniem 17 maja 2021 r.

Marta Pilecka-Lalewicz

Dyrektor SSP w Lubinie

Dodaj swoją myśl