Innowacje pedagogiczne

W roku szkolnym 2019/2020 realizowane będą następujące innowacje pedagogiczne:

  1. „Czytam z klasą lekturki spod chmurki” – „Ogólnopolski projekt edukacyjny wspierający rozwój czytelnictwa wśród uczniów klas 1-3 autorstwa p. Honoraty Szaneckiej” – innowację prowadzić będą mgr Agnieszka Witczak, mgr Marta Mech- projekt skierowany do uczniów klasy 3.
  2. „Wykorzystanie piosenek w nauczaniu gramatyki języka angielskiego” – autorzy mgr J. Chrząstowska- Ekiert, mgr Justyna Olejnik- innowacja skierowany do uczniów klas 7.
  3. „Eksperymenty po niemiecku i z niemieckim” kontynuacja innowacji skierowanej do uczniów klasy 6a, autorzy mgr B. Petrykowska, mgr M. Kunz-Rapczuk.
  4. „Eksperymenty po niemiecku i z niemieckim”  – autorka mgr A. Mróz, nnowacja skierowanej do uczniów klasy 3a.
  5. Realizacja podstawy programowej kształcenia ogólnego metodą Montessori w klasach 1-3 i 4-6 szkoły podstawowej” – koordynatorzy mgr K. Chwedoruk, mgr E. Pater.

ROK SZKOLNY 2018/2019:

W pierwszym trymestrze uczniowie klasy 5a przeprowadzając serię eksperymentów z modułu „Wasser/woda” poznawali zasady uczenia się języka niemieckiego metodą dwujęzyczności (CLILiG).
Zajęcia prowadzone są w oparciu o karty pracy Instytutu Goethego w Bratysławie. W trakcie zajęć uczniowie pracują jak naukowcy, stawiają hipotezy, czytają polecenia, przeprowadzają eksperymenty, zapisują swoje obserwacje, wyciągają wnioski oraz prowadzą stosowną dokumentację /dzienniczek młodego naukowca, karty pracy/. Na zajęciach doskonalą także myślenie przyczynowo – skutkowe, poznają oraz utrwalają fachowe słownictwo w języku niemieckim. Doskonałą formą utrwalania słownictwa są gry i zabawy językowe oraz samodzielnie przygotowywane przez uczniów plakaty /Lernposter/

W drugim trymestrze uczniowie eksperymentują z siłą magnetyczną. Poznali już rodzaje magnesów, ich budowę oraz sposób działania. Obecnie odkrywają właściwości różnych przedmiotów.
Eksperymentując i  bawiąc się doskonalą swoje kompetencje językowe.

Ptaki, kwiaty czyli wiosna,

w marcu uczniowie klasy 5a na zajęciach „Eksperymenty z niemieckim i po niemiecku” wykonali karmniki z plastikowych butelek po wodzie mineralnej oraz przygotowali opisy wykonanych przez siebie czynności w języku niemieckim.
Karmniki wraz z opisem w języku niemieckim oraz polskim zostały zawieszone na jednym z drzew przy wejściu do szkoły.
W kwietniu uczniowie poznają niemieckie nazwy wybranych kwiatów wraz z ich budową.
Następnie zgodnie z instrukcją sporządzoną w języku będą we własnoręcznie wykonanych doniczkach sadzić kwiaty.

Konferencja w Bratysławie

pani Beata Petrykowska uczestniczyła w dniach 25-26.03.2019 w konferencji regionalnej zorganizowane przez Instytutu Goethego w Bratysławie oraz Inicjatywę PASCH w Europie Środkowej.
W trakcie spotkania, poświęconego nauczaniu dwujęzycznemu (język niemiecki + przedmiot), eksperci, nauczyciele, reprezentanci uniwersytetów oraz ministerstw, dyskutowali o szansach i wyzwaniach, wymieniali się doświadczeniami oraz zapoznawali się z dostępnymi materiałami edukacyjnymi.

Eksperymenty 01.03.2019 r.

Eksperymenty 18.02.2019 r.

Eksperymenty – 24.01.2019 r.
Magda Kunz-Rapczuk
Beata Petrykowska

 

Eksperymenty klasy 3

Wykonujemy eksperymenty z modułu „Materiały”

Aneta Mróz

 

23 listopada 2018 r.

Eksperymenty klasy 5a

Przeprowadzamy eksperymenty z modułu woda

Prowadzimy dokumentację młodego naukowca

Uczymy się fachowego słownictwa

Aby przeczytać więcej na temat innowacji kliknij tutaj.

INNOWACJA  PEDAGOGICZNA

„Eksperymentowanie po niemiecku i z niemieckim”

 „Powiedz mi , a zapomnę,

Pokaż, a zapamiętam,

Pozwól mi działać, a zrozumiem.”

Konfucjusz