Innowacje pedagogiczne

W pierwszym trymestrze uczniowie klasy 5a przeprowadzając serię eksperymentów z modułu „Wasser/woda” poznawali zasady uczenia się języka niemieckiego metodą dwujęzyczności (CLILiG).
Zajęcia prowadzone są w oparciu o karty pracy Instytutu Goethego w Bratysławie. W trakcie zajęć uczniowie pracują jak naukowcy, stawiają hipotezy, czytają polecenia, przeprowadzają eksperymenty, zapisują swoje obserwacje, wyciągają wnioski oraz prowadzą stosowną dokumentację /dzienniczek młodego naukowca, karty pracy/. Na zajęciach doskonalą także myślenie przyczynowo – skutkowe, poznają oraz utrwalają fachowe słownictwo w języku niemieckim. Doskonałą formą utrwalania słownictwa są gry i zabawy językowe oraz samodzielnie przygotowywane przez uczniów plakaty /Lernposter/

W drugim trymestrze uczniowie eksperymentują z siłą magnetyczną. Poznali już rodzaje magnesów, ich budowę oraz sposób działania. Obecnie odkrywają właściwości różnych przedmiotów.
Eksperymentując i  bawiąc się doskonalą swoje kompetencje językowe.
Eksperymenty 01.03.2019 r.

Eksperymenty 18.02.2019 r.

Eksperymenty – 24.01.2019 r.
Magda Kunz-Rapczuk
Beata Petrykowska

 

Eksperymenty klasy 3

Wykonujemy eksperymenty z modułu „Materiały”

Aneta Mróz

 

23 listopada 2018 r.

Eksperymenty klasy 5a

Przeprowadzamy eksperymenty z modułu woda

Prowadzimy dokumentację młodego naukowca

Uczymy się fachowego słownictwa

Aby przeczytać więcej na temat innowacji kliknij tutaj.

INNOWACJA  PEDAGOGICZNA

„Eksperymentowanie po niemiecku i z niemieckim”

 „Powiedz mi , a zapomnę,

Pokaż, a zapamiętam,

Pozwól mi działać, a zrozumiem.”

Konfucjusz